19 Kasım 2014 Çarşamba

Çok Basit Balıkçı Yaka Badi DIY

Penye dikmek,eskiden benim için kabustu.
Overlok makinasını aldığım günden bu yana ise en sevdiğim 
kumaş türü penyeler ve esnek kumaşlar.Hatta trikoları bile seviyorum...
Dediğim gibi eskiden dikiş işlerini yapsam bile kenarlarını temizleme konusunda kara kara düşünürdüm...İkiz iğne kullanmak güzel sonuç veriyordu da,verev kenarlar da esneme ve düzgün olmama riskleri beni soğutuyordu.
Yine penye bir takım ve balıkçı yaka bluz diktim.
Ama bu bildiğiniz balıkçı yakalardan değil...
Tamamen doğaçlama olarak ortaya çıktı.
Hem çok pratik hemde kullanımı çok güzel ve estetik oldu... Eee paylaşmadan olmaz tabi....
Hadi kızlar size de lazım ise uygulayın...
Belki daha önce bu şekilde diken vardır.Ama ben görmedim...
Takımdan kalan uzun ve dar kumaşı değerlendirmek isterken kendiliğinden ''Böyle bir yaka yapsam nasıl olur?'' sonucu!!!


 Böyle bir sonuç alacağımı düşünmediğim için yapım aşamalarını çekmemiştim.
Ama nasıl kestiğim aşağıdaki görsellerden anlaşılacaktır.
Yakayı gövde ile beraber kesiyoruz ve omuzlarla birlikte yakayı da dikmiş oluyoruz. Yaka takmak gibi bir çabaya gerek kalmıyor...
Hatta yarasa kollu yapılırsa kol takmaya da gerek kalmaz.
Dikişe yeni başlayanlar bu tam size göre... 


 Bütün kenarları da overlok çekip bitirdim.Hatta belirgin olsun diye farklı renkte iplik kullandım...

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...