Manto Dikiyorum Anlatıyorum 2

Kumaşım hazır,kalıbım hazır ....
Günlerden beri kesmek için çaba sarfediyorum...
Sıra bir türlü dikişe gelmedi...
Bu gün son bir gayretle kumaşımı biçtim.
Artık bundan sonrası gelir diye umuyorum...
Allah'tan bir mani gelmezse....
Tabii ki yerlere serilerek kesim yapıyorum.
Malum evlerde biçki masamız yok..
Kumaşımı boyuna ikiye katladım.
Arka ortada dikiş istemediğim için,kumaş katına getirerek arka parçayı yerleştirdim.
Dikeceğim modelde arka ortada yırtmaç vardı.
Arka ortası dikişsiz olunca otomatik olarak yırtmaç iptal olmuştu.
Yırtmaçlı olsun desemde olamayacakmış.
Çünkü kumaşım ucu ucuna ancak yetti....
Kumaşım verevine jakarlı olduğu için bütün kalıpları aynı yönde yerleştirdim.
Kumaşımı merak edenler buradan bakabilir.
Aynı kumaşla kızkardeşim için diktiğim mantoya da buradan bakabilirsiniz.
Kalıpları yerleştirirken dikkat etmeniz gereken noktaları şöyle sıralayabiliriz.
1-Kumaşınıza kalıpları boyuna yerleştirmelisiniz.(İstisnalar olabilir.Bazı kumaşlarda desen enine olabilir.Yada modeliniz verev kesim gerektirebilir.)
2-Kalıpların düz boy iplik çizgilerinin,kumaşın kenarı ile paralel olduğundan emin olun.
(Daha fazla bilgi için,daha önceki bu yayınıma bakabilirsiniz.)
3-Dikiş paylarını ve katlama paylarını dikkate almayı unutmayın.Dikiş payları için 1.5 cm,katlama payları için 5 cm den işaretleyebilirsiniz.
4-Kumaş katından kesmeniz gereken kalıp parçalarını kumaş katına yerleştirmeyi unutmamalısınız.
5-Kalıpları kaç kattan ve kaç adet keseceğinize dikkat etmelisiniz.
6-Kumaşınız yönlü(tüylü,kadife,havlu,pazen vb.) ise kalıpları aynı yönde yerleştirmelisiniz.
7-Çizgili,kareli,ekose,vb.ise çizgilere ve desenlere dikkat etmelisiniz.

Uzatılması gereken etek boylarını kumaş üzerinde uzatarak biçki işlemine geçtim.

Ben dikiş paylarını göz kararı bırakarak kesim yapıyorum.
Yeni başlayan arkadaşlar ölçerek ve sabunla çizerek yapabilirler.
İşte böyle arkadaşlar,benden bu kadar sorularınız olursa cevaplamak isterim.Eksiklerim ve yanlışlarım varsa düzeltin yada hatırlatın lütfen.
(Deneyimlerimi paylaşıyorum, terzi olduğumu idia etmiyorum.Ben böyle yapıyorum.)
Herkese kolay gelsin.

Manto Dikiyorum Anlatıyorum-1 için tıklayın.

Etiketler: , , , , , , , , ,