20 Aralık 2014 Cumartesi

Triko....

Overlok makinesi alınca,kumaş alırken,elim trikolara ve penyelere daha çok uzanır oldu...
Dikmesi çok kolay oluyor...
Bu trikoyu görünce deseni ve rengi hoşuma gitmişti.
Üstelik incecik bir triko...
Kesimi yaparken daha önce kullandığım bir bluz ve dar etek kalıbından faydalandım...
Bu kez kesmeden önce fotoğraflamayı da akıl ettim...
Bakın bakalım bluz ve etek kalıbı ile nasıl elbise dikmişim....:)) yaka doğaçlama olarak gelişti...






27 Kasım 2014 Perşembe

Pelerin

Bana göre pelerin değil,ama Burda'nın editörleri de ne diyeceklerini bilememişler ve pelerin demişler.
Kumaş yine kız kardeşimin,neredeyse 2 yıldır bende...
Kumaşı ne zaman aldı bilmiyorum,muhtemelen en az 1 yılda onda beklemiştir.Bir türlü bir model bulup dikememiştim.
Bulduğum modellerde de kumaşın karelerini denk getirememiştim.
Burda dergisinin kumaş önerisi triko idi.Benim kumaşım kalın kaşe,esnemiyor.
Bence güzel oldu. Üstelik sıcacık tutuyor.
Burda Dergisi 2014 Kasım,Model 116....









 Kolay dikiş.....Bu ara en sevdiğimden...Sanırım bu modeli triko ile de deneyeceğim.....


22 Kasım 2014 Cumartesi

Penye Takım ve Bizim Kedi Mimi.....

Balıkçı Yaka Bluzun ortaya çıkmasına neden olan takımı bitirmiştim.
Yayınlamak bu hafta sonuna nasipmiş.
Dikiş dikmek için fırsat yaratmaya çalışıyorum.
Yayın yapmak içinde bilgisayara ulaşmam lazım.
Geçen yıl da böyle bir takım dikmiştim.
Kaçıranlar buradan lütfen...
Çok ta kullanışlı oluyor.Bu sefer kız kardeşim için dikildi kendisi...
Benim eteğim tam daireydi.Kız kardeşime 4 parçalı yarım daire diktim.
Bu kumaşla çalışmak çok rahat bel ölçüsünden 5 cm daha küçük olmak üzere,kemer kalınlığı ne kadar olsun istiyorsanız onun 2 katı genişliğinde kestiğiniz parçanın uçlarını birleştirip ikiye katlayarak eteğinizin belini bitiriyorsunuz.
Fotoğraflar hava muhalefetine uğradı...istediğim netliği yakalayamadım.
Birde Mimi'nin onayından geçmesi gerektiği için bayağı zor oldu...Mimi bizim evin yeni erkek üyesi....Neden Mimi derseniz de komşumun daha hiç konuşmayan 2 yaşındaki kızı,bizim kediyi görür görmez,peşinden Mimi Mimi diye koşturmaya başlayınca.Bizde Mimi dedik oldu bitti....





19 Kasım 2014 Çarşamba

Çok Basit Balıkçı Yaka Badi DIY

Penye dikmek,eskiden benim için kabustu.
Overlok makinasını aldığım günden bu yana ise en sevdiğim 
kumaş türü penyeler ve esnek kumaşlar.Hatta trikoları bile seviyorum...
Dediğim gibi eskiden dikiş işlerini yapsam bile kenarlarını temizleme konusunda kara kara düşünürdüm...İkiz iğne kullanmak güzel sonuç veriyordu da,verev kenarlar da esneme ve düzgün olmama riskleri beni soğutuyordu.
Yine penye bir takım ve balıkçı yaka bluz diktim.
Ama bu bildiğiniz balıkçı yakalardan değil...
Tamamen doğaçlama olarak ortaya çıktı.
Hem çok pratik hemde kullanımı çok güzel ve estetik oldu... Eee paylaşmadan olmaz tabi....
Hadi kızlar size de lazım ise uygulayın...
Belki daha önce bu şekilde diken vardır.Ama ben görmedim...
Takımdan kalan uzun ve dar kumaşı değerlendirmek isterken kendiliğinden ''Böyle bir yaka yapsam nasıl olur?'' sonucu!!!


 Böyle bir sonuç alacağımı düşünmediğim için yapım aşamalarını çekmemiştim.
Ama nasıl kestiğim aşağıdaki görsellerden anlaşılacaktır.
Yakayı gövde ile beraber kesiyoruz ve omuzlarla birlikte yakayı da dikmiş oluyoruz. Yaka takmak gibi bir çabaya gerek kalmıyor...
Hatta yarasa kollu yapılırsa kol takmaya da gerek kalmaz.
Dikişe yeni başlayanlar bu tam size göre... 


 Bütün kenarları da overlok çekip bitirdim.Hatta belirgin olsun diye farklı renkte iplik kullandım...

16 Kasım 2014 Pazar

Dikiş Dikmeyi Özlemek

Hem de nasıl özlemişim.....
Sadece dikmeyi değil yayınlamayı da özlemişim.
Bu hafta erteleyebileceğim her şeyi erteleyip,kendime terapi yaptım.
Terapinin en hası...
Dikiş dikmek...
İtirazı olan varsa bu sayfayı kapatsın lütfen...
Sevgili İrem'in yazısını herkes okumuştur herhalde... Okumayanlar buraya tık tık.
Geçen yıl bende benzer bir yazı yazmıştım...Tık tık.
İrem canım okudum ancak yorum bırakamadım....
Seni terzi parçası seniii...
demek o kadar kariyer,iş,güç,çoluk-çocuk...yetmiyor...nelerle uğraşıyorsun...
Helal olsun arkadaşım...uğraş tabiii....Bizi biz anlarız....
     Paran,pulun,kariyerin,mesleğin varsa dikişle filan uğraşmazsın...anlayışında olanlar...siz daha çıkmadınız mı bu sayfadan....size göre bir şey yok burada...
 Ne mi? diktim....
Dikilmek üzere benim keyfimi bekleyen bir kumaş vardı. 
Onu dikip sahibine ulaştırayım dedim...
Büyük Beden Burda'sındaki modeli görünce işte budur dedim...
Şöyle basit ama bir tarzı olsun istemiştim.
Kalıp çokta düzgün çıktı ve beni yormadı...
Büyük Beden 2014/2
Model budur.


Öncelikle etek kısmı için kumaşım yeterli değildi.Ayrıca uzun boylu biri için dikmediğimden boyunu kısa tuttum.Püskül ayrıntısını da yapacaktım,ama vazgeçtim.Kumaş ağır abi olduğu için çok basitleştirdi!...
Modeli 48 beden çalıştım...Mankenim 38 beden...




 
Düzgün fotoğraflama çabaları......
 Omuz da arkanın öne dönmesini çok beğendim...
Fotoğraflanmayı beklerken eteği kırışmış olabilir...Yeniden ütülenebilir...Ancak kargoda yeniden kırışabilir...terzinin işi başından aşkın olabilir...

1 Kasım 2014 Cumartesi

Teşekkürler

Merhaba blog,
Ne uzun bir ara olmuş...
Her günüm dolu geçtiği halde,bir yanımda boşluk vardı.
Yorgun ve telaşlı günlerde ufak göz atmalar olmadı denemez ama......
doyurucu olmadığını da itiraf ediyorum.
Bizim için yaptığınız dualara çok teşekkür ediyorum.Sizlere cevap veremediğim için özür dilerim.Zorlu bir süreç geçirdik.
Allah hepinizden Razı olsun.
Bizi arayan-soran,gelen-gelmeyen,gelmek isteyip gelemeyen bütün dostlara tek tek teşekkür ediyorum.
Ameliyatımız gayet başarılı neticelendi.
Uzun süreceğini daha önce söylemiştim.
Beklenenden 1 saat daha uzun sürdü...
Saat 12.00 de girip 17.30 da çıktı.Ameliyat öncesi hazırlama ve sonrası ayılma süresi hariç 4 saatlik bir ameliyat geçirdi...
Ne olduğunu merak ediyorsunuz. Biraz anlatayım.
Ergenlikle birlikte spor yapıp kas geliştirmek istedi.Önce yaşını doldurmasını bekledik. 
Bunun için 16 yaşını bitirmesi gerekiyormuş.Yoksa boyunun uzamasına engel olur dediler.
Tabi ki o bu arada ev de kendi kendine bir şeyler yaptı.
Yaş 17 olunca bir kulüpte spor yapmaya başladı.
Profesyonel yardım almaya başlayınca sağ kolu ile bazı hareketleri yapamadığını öğrendik. 
Pazu kasını kullanarak yapması gereken hareketleri yapıyor. Fakat tersindeki (arka kol)triceps kasını kullanarak yapması gereken hareketleri yapamıyor.Ne oluyor derken triceps kasının eridiğini öğrendik.Sonra elinde bazı parmaklarında hareket kaybı oldu ve kolu diğer koluna göre daha ince görünmeye başladı.
Teşhisin konması 8 ayımızı aldı.
Brakial Pleksus çıkışında  sinir üzerinde,3 cm boyu 1 cm eni olan bir lezyon tespit edildi.
Lezyon sinire baskı yapıyor bu yüzden sinirden uyarı alamayan kaslar çalışmıyor.
Nörologlar lezyonun çıkarılması gerekiyor.dediler. 
Cerrahlar ise kararsız kaldılar sinire zarar verirsek kolu felç olur..... böyle bir ameliyatın getirisinden çok götüreceklerinden çekindiler...
Daha çok yeni doğan bebeklerde normal doğumda bu bölge zarar görüyormuş.Daha fazla bilgi için.tık tık

Yurt dışına götürün diyen bile oldu...Literatürde böyle bir hastalık yok...Zor vaka... Çok zor vaka....diyenleri saymıyorum.
Sonunda bize,ne yapacağımı biliyorum diyen bir doktor bulduk.
Profesör Doktor Aydın Yücetürk ,Bu lezyondan parça alıp biyopsi yapalım.Lezyonun ne olduğunu öğrendikten sonra çıkarıp çıkarmamaya karar verelim.Aynı zamanda da parmaklarını kullanabilsin diye tendon naklini yapalım....dedi.
Ameliyata karar verildi ve oldu.
Biyopsi sonucunda hiç bir şey öğrenemedik.Yani neden olmuş,yapısı neymiş,bir hastalık mıymış,ilerleyecek mi?...bunların cevabını vermedi....
Doktor,lezyonun bir kitle olmadığını sinirin o bölgede yapısının bozulduğunu,yani kalınlaştığını,zaten çıkarılabilecek bir yapı olmadığını öğrendiğimizi söyledi.Yapılacak tek şey ise sinir nakli...Ayrıca bu bozulmanın ilerlemeyeceğini düşünüyor.Olmuş ve bitmiş...Tabi yinede gözetim altında tutulacak.
3 lü tendon naklide başarılı geçti.1 aylık alçı günlerimiz bitti.
Önümüzdeki haftalarda fizik tedavi sürecine başlayacağız.
İşte böyle blog...bu kadar detaylı anlattım. 
Çünkü bilmediğim o kadar çok şey öğrendim ki belki birilerine yardımcı olurum.
Hastanede 1 ila 6-7 aylık bebekler gördüm...Çok zorlu ameliyatlar geçiriyorlar,çoğunun kolundaki zarar o kadar büyük ki geri dönüş şansları var mı? bilmiyorlar.Onları görünce biz halimize şükrettik.
Allah Yardımcıları olsun.
En çok sorulan soru travma sonucumu olmuş.
Doğum sonrası travma olsa o günlerde bunu anlardınız deniyor.
Ben de en çok kendime daha önce neden fark edemediğimizi soruyordum.
Bunun cevabını ise Profesör  Doktor Ali Emre Öge verdi.
Ağrı,ateş,uyuşma...geçirilmiş önemli bir hastalık ve en önemlisi ise hiç his kaybı yok...fark etmeniz mümkün değildi dedi...
Gerçi o kadar çok doktora gittik ki ne olduğunu onlarda bulamadılar...Boyunda,beyinde,kolda hiç bir sorun yok dediler...
Bu arada adını anmadan geçmeyeyim.Teşhisi koyan doktorumuz Nörolog Doç.Dr.Geysu Karlıkaya  yaptığı tetkikler üzerinde ısrarcı tavrı ile nerede sorun olduğunu buldu.Ayrıca bizi yönlendirdiği diğer doktorlar sayesinde aklımızda soru işaretleri kalmamasını sağladı...Buradan tüm doktorlarımıza teşekkür ediyorum. 
Bu arada Prof. Dr. Ali Emre Öge için sayfa açılımı yapmadım.Çünkü internet üzerinden ona ulaşmanız mümkün değil.İnternet üzerindeki bilgileri yanlış.Ben ulaşmak için 2 ay uğraştım.
İstanbul Çapa Tıp Fakültesinden kendisine ulaşabilirsiniz. 

Şimdilik böyle....Çok uzun yazdım,buraya kadar okudunuz mu bilmem....
Yeniden hepinize çok teşekkür ederim.
Hepinizi takip etmeye çalışıyorum.Her ne kadar yorum yazamasam da buradayım.Yaptıklarınıza bakıp iç çektiğimi duyuyorsunuzdur.


 


23 Eylül 2014 Salı

Dua İstiyorum

2012 yılında bir yayın yapmıştım...Tık.tık
Şimdi o yayını okuyup duygularımı ne güzel ifade ettiğimi düşündüm.
Oğlum bu gün bir ameliyata girecek ve ben sadece bekleyeceğim.
Ama nasıl bekleyeceğim. 
İşte onu bilemiyorum.
Ameliyat en az 3 saat sürecekmiş.
3 saat.......................................................................
Dua istiyorum.
Bizim için,oğlum için dua eder misiniz?

21 Eylül 2014 Pazar

Kumaşlar Kimlere Gidiyor?

Sonunda büyük gün geldi...
Öncelikle yorum bırakan,bende istiyorum diyen,herkese çok çok teşekkür ediyorum.
Kumaş isteyen var mı? yayınındaki yorum sırasına göre listemi oluşturdum. 
Bu listeye göre random da,şu anda çekiliş yapıyorum.
Çekilişe göre sonuç işte böyle...



13-Neva Nur,28-Sade Heceler

Kazanan arkadaşlarımı tebrik ederim.
Bana hobbyismyworld@hotmail.com adresinden ulaşıp adres bilgilerinizi verirseniz,hemen kargoya vermem mümkün olacaktır.
Listemiz de budur.



14 Eylül 2014 Pazar

Kumaş İsteyen Var mı?

Her dikiş sever gibi bende her gittiğim yerde kumaşçıları aramadan buluyorum...
Ya önüme çıkıyorlar,ya da gözüme çarpıyorlar...
Ne demişler,dervişin fikri neyse,zikri odur...
Sonuç olarak ev,kumaştan geçilmiyor...
Bir tek ben alsam,hadi bir yere kadar.
Kız kardeşimin de eli durmuyor.
Hal böyle olunca,dikilmeyi bekleyenler sırası hiç sona eremiyor.
Bu gün dikiş odasına bir el atayım.
Bütün yaz üstten şöyle bir yerleştirip durdum...dedim.
Dedim de öyle kolay değilmiş...
Derdimi anlatayım efendim...
Ben beğenmişim almışım.
Alırken parça kumaşmış kestirememişim fazlasını da almışım. 
Ya da metre işi alırken, top sonu denk gelmiş,satıcı üzerinden şu kadar kalıyor oda senin olsun demiş.
O kadar çok kumaş almışım ki,satıcıyla pazarlığa girişince üzerine kumaş koymuş.(doldurmuş)
Bu iş genellikle kız kardeşimin başına geliyor..:))
Ha birde bu kumaş çok güzel deyip,gidip aynı kumaşın devamını ya da başka versiyonlarını alan var...
Bende ne yapıyorum kumaşı eritmek için,sülaledeki en büyükten başlayıp,en küçükten çıkıyorum... 
Alınmış tam dikilecek kumaş sahibi:o kumaştan dikme ben yenisini aldım ondan dik,o kumaş dursun...diyor...
Diyor da ben bu kadar kumaşla ne yapacağım... 
Karar:Bu gün sadece ortalıkta bulduklarımı topladım ve çekiliş yapmaya karar verdim.
Dikiş dikmek isteyen,kumaşı olmayan,uygun fiyatlı kumaşlara ulaşamayan arkadaşlar....Kim istiyor ise bu yayınımın altına yorum bırakıp istiyorum desin...
Kim olduklarını belirtmedikleri sürece adsız yayınları kabul etmiyorum.
Hiç bir şartım yok... 
Bu yayını paylaşmak isteyen paylaşsın...
Daha çok kişiye duyurmak için yayını paylaşacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim...
Gelelim kumaşlara:
Bu kumaşlardan birer elbise,etek,bluz dikildi ve kalanlar bunlar.Siyah-beyaz ve altındaki bordo olan 1 metre, diğerleri 2-3 metre arasında elastik kumaşlar...
Bunlar jarse olanlar en sağdaki siyah ve yeşil olan 1 metreden fazla diğerleri 50 ve 70 cm en üstteki ise bir bluzun ön kısmı.(Takip edenler bilirler aynısının kırmızısı ile ben bir bluz dikmiştim.) 
 Trikolar kırmızı olan 1.30 cm diğerleri 2 metreden fazla..
Penyeler 1 metre ve fazlası
Çift renkli olan yünlü kalın bir kumaş panço dikmiştim kalanlar ile 1 metre,diğerleri etek ve pantolonluklar...
Ketenler 1 metre ve1.50 cm den fazlalar
Şifonlar birer bluzluk...
Kumaşlarımız bunlar:Aynı cins olan kumaşları ayrı ayrı 2 paket halinde paketledim.
İki arkadaşımızın eline geçsin istedim.
 Tamamen rastgele,paketleri çekiliş sonunda kazanan 2 arkadaşımıza göndereceğim.Kargosu da bana ait olacak.

21 Eylül 2014 Pazar günü saat 24.00 e kadar yayınım yorumlara açık olacak.... Çekiliş için random kullanacağım.
Sonraki gün kazanan arkadaşları açıklayacağım.Kazanan arkadaşların adres bilgilerini alır almaz kargolarını yollarım.
Önümüz bayram,bayramdan önce ellerine ulaşsın ki,belki kumaşlardan bir kaçı bayramlık olur...
Paketler hazır yorumlarınızı bekliyorum.

9 Eylül 2014 Salı

Yaz Bitti..

Yaz bitti...
Elimde son diktiğim plaj kıyafetinin fotoğrafları kaldı... 
Uzun zamandır dikiş filan diktiğim yok...
Bir müddet daha böyle gidecek sanırım. 
En kısa zamanda dikişli günlerin gelmesi ümidi içimde günlük işlerime dönüyorum...
Beni unutmayın geri geleceğim...


24 Ağustos 2014 Pazar

İşte Öyle Bir Şey

Çok uzun zaman olmuş.
En son Ramazan'ın ilk haftasında buradaymışım.
Yeniden başlamak lazım.
Benim için burada olmak başka bir şey...
Dönüp geriye bakmak muhteşem...
Geride acılarım,sevinçlerim,heyecanlarım,üzüntülerim,
yaptıklarım,yapmayı istediklerim,yapamadıklarım.......
heveslerim,şimdi istemediklerim....hep istediklerim.....arayışlarım.....................................
tarihler.....
anlamlı olanlar....hiç bir şey ifade etmeyenler......
Burada ben varım.....gerçek ben.....bu blogda yüzüm yok....
Başlangıçta düşündüm....
Kendimi kendime anlatırken....daha doğrusu nasıl anlatayım?!!!... kendi iç sesinizle birlikteyken yüzünüzü düşünmezsiniz ya sadece kendinizsinizdir....işte tam da öyle...sizin(yani okuyucunun)ben de yüzü yok...
benimde onda olmasın dedim...
Bir yerde kendi kendime yazıyorum....
bensiniz,bendensiniz...............
işte öyle bir şey..... 
Yeniden dönmek zormuş be!nereden başlasam derken bunları yazdım...
Blogda gezince böyle oldu...
Tatilde neler yaptım? artık bir daha ki sefere...
Sizi balkonumdaki kaktüsümle uğurluyorum...
Ne kadar güzel bir çiçek öyle değil mi?
Aslında kaktüsüm çiçek açarak rol çaldı...
Burada ki asıl konu mankeni saksının üzerindeki kalp süs ve kuş evimdi.







8 Temmuz 2014 Salı

Sizce de Yeter mi?

Yeğenlerime beyaz üzerine neon pembe kelebek desenleri olan şifondan yine kimono diktim...Mayo üzerine giysinler diye...

Artık yeter kimono dikmek yok...
Kolay dikiliyor ya,elime geçen her kumaşa kimono olsun gözü ile mi bakıyorum nedir...
Ya da Ramazan dolayısı ile başka dikişe başlamaya enerjim yok diyelim...
Bir de geçen gün kravat dikmiştim...
Aynı kişi için 4 tanede papyon diktim.Bayağı zevkli bir iş oldu...

1 Temmuz 2014 Salı

Kimono Yelek ve Ceket Diktim

Yaz geldi,günler uzadı...
Hepimize sıcaklarla birlikte bir rehavet çöktü...
Blog dünyasına da bir rehavet çöktü...
Aslında biliyorum hepiniz yayın yapmak için yanıp tutuşuyorsunuz.
Yayın yapmaya sıra bulamıyorsunuz...
Ben de aynı durumdayım.
Bu gün azmettim...
Bu kumaş 1 liralık bir parça,renklerine vuruldum.
Uzun bir süre ne yapacağımı bilemedim.
Sonra bir anda bu parçadan güzel bir kimono dikmeliyim dedim.
Ancak düşük kollu kimono yelek oldu...
Çokta güzel oldu...



Kimonoyu nasıl kestim merak edenler buradan bakabilir.

Bu ceketi diktiğim de daha ilkbahar aylarındaydık.
Fırsat bulup giyemedim,malum baharı yaz gibi geçirdik.
2014 Mart Burda Dergisi 103 numaralı modeli kısalttım. 
38 beden kalıp kullandım ama bel kısmı,geniş geldi.
Bende arka bel kısmına tünel koyup lastik geçirdim ve en azından belime oturmasını sağladım.
Yaka ve etek kısmına spor dikiş geçtim.
Astarsız çalıştım.
Bu arada geçen gün giymek nasip oldu.
Anlaşıldığı üzere biraz kırışmış.
Ütüsüz çekim yaptığım için üzgünüm...





Eh sonuçta bir merhaba deme fırsatı buldum.
Ramazan Ayının bereketi üzerinize olsun.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...