21 Aralık 2013 Cumartesi

Manto Dikiyorum ve Anlatıyorum 1

 BURDA DERGİSİNDEN KALIP ÇIKARTMA
Kalıp çıkartmayı anlatmayı hiç düşünmemiştim.
Daha önce bir çok arkadaşım bloglarında anlatmışlardı.
Belki ne kadar çok anlatırsak o kadar iyidir...
diye düşündüm...
Şimdiiiii haydi bana kolay gelsin....

1.Adım
1.Adım:İlk olarak derginin açıklama sayfasından,modelimizin açıklamasını buluyoruz.
Model açıklaması bölümündeki,pafta bilgisini ve patron parçasının rengini ve numaralarını öğreniyoruz.
Benim çıkaracağım kalıbın D paftasında olduğunu,kırmızı renkli 1-9 arasındaki patronları çıkarmam gerektiğini öğrendim.
2.Adım
2.Adım:Derginin içinde verilen pafta eklerinin içinden D paftasının bulunduğu sayfayı açıp masamızın üzerine seriyoruz. 
3.Adım
3.Adım:Serdiğimiz paftanın üst ve alt kısmında mavi,kırmızı,yeşil ve siyah renklerle yazılmış sayılar var...

4.Adım
4.Adım:Bizim rengimiz kırmızıydı,sayılarımızda 1ile 9 arasındaki sayılar.Bu sayıları paftanın üstünde yada altında bulduktan sonra,patronlarımızı bu sayıların rehberliğinde bulabiliriz.
5.Adım
5.Adım:Ben 7 numaralı patronu çıkarmak için 7 sayısının hizasını kontrol ediyorum.Aynı hizada aynı renkteki 7 yi buluyorum.Kırmızı 7 nin üzerinde durduğu,kırmızı renkteki çizgiler benim çıkartmak istediğim patronuma ait...
6.Adım
6.Adım:Yeniden dergimize dönelim.Ben 38 bedende kalıp çıkartmak istiyorum.
38 beden kalıbın çizgi karakterini yine açıklama bölümünden öğreniyorum.
7.Adım
7.Adım:Paftadan 38 beden kalıp çizgilerimide bulduğuma göre 7 numaralı ön pervaz kalıbımı çıkartmaya başlayabilirim.
8.Adım
8.Adım:Kalıbı çıkartırken aynı zamanda açıklama bölümünden kalıbın üzerindeki işaretleri kotrol ederseniz birleşme,kesişme numaralarını,kumaş katını yada düzboy iplik çizgilerini ve düğme,çıt çıt,ilik,cep,bel çizgilerini unutmadan kalıbınıza aktarırsınız.

9.Adım
9.Adım 
9.Adım:Ayrıca uzatılması gereken kalıplarada dikkat etmelisiniz.
Ben genellikle kalıpları çizim aşamasındayken uzatıyorum.
10.Adım

10.Adım: Kalıplarınızın üzerine bilgileri yazarsanız daha sonra biriken kalıplar arasında kaybolmazsınız....
Umarım anlaşılmış olmuştur....
Yazarak anlatmak oldukça zordu...
Cümle düşüklüğü falan yaptıysam affola...
Haydi şimdi de size kolay gelsin...


Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...