CREAZION ELİŞİ Deneme ve Yorum

Bayram sonrası herkese merhaba...
Bu tatil hepimize hem iyi geldi,hem de yorgun...
Bloglarda dolaşırken gezen-gezmeyen herkes bir yorgunluktur,bir hastalıktır,bir telaştır anlatıyor....
Yani biz dinlenirken bile yorulan milletiz,ne yapalım...
Ben bu gün evde tek başıma kalınca dikiş makinamla hasret giderdim...
Geçen ay aldığım,şu yeni çıkan(daha doğrusu dikiş sayısı yeni çıkan) CREAZION ELİŞİ dergisinin 1.sayısını deneyeyim.
Deneyimlerimi de dikiş severlerle paylaşayım dedim.

Diktiğim model 101 B Elbise modeli (boyunu ve kol boyunu uzattım ve etekteki fırfırını çalışmadım.Kumaşım yetmedi.)
Ütüsü eksik kaldı ama güzel oldu...Gündüz giyip,yeniden yayınlamak istiyorum.
Dergide,ilk olarak fotoğraf kalitesi ve model özgünlüğü güzel.
Modeller basit ve herkese hitap ediyor.Biraz dikiş bilenlerin bile dikebileceği modeller.
Derginin modellere toplu bakış sayfasını sevdim.
Model açıklama sayfaları için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.
Burda dergilerindeki açıklama bölümünün karmaşıklığını anlayabiliyorum.
Sonuçta çeviri yapılıyor,ayrıca modeller bazen gerçekten de zor...
Kalıp çıkarmak için paftaya geçtiğimde başka zorluklarla karşılaştım.
Birincisi paftayı çok büyük yapmışlar o kadar büyük bir paftayı ancak yere sererek çalışabilirsiniz.
Ayrıca çok kalın bir kağıt kullanılmış,ben mülaj kaymasın diye paftaya iki yerinden iğnelerim ama bu kağıda iğne işlemiyor.
Tuva yayıncılık kendi sayfasında birinci hamur kağıda basılmış patron diyor.
Ama sanki biraz daha kolay hareket edebilecek kalitede bir kağıt olsa daha iyi olacak.(Yani biraz daha yumuşak olsa)
Ayrıca pafta üzerinde çıkaracağınız kalıbı bulmak ve işaretleri görmek oldukça zahmetliydi.
Hatta dikeceğim modelin düz boy iplik işaretlerini hiç göremedim.
Kalıpların kumaşa yerleşim panosuda konulmamış.
Ben dikişe ilk başladığımda,bu pano neredeyse tüm modeli çözmeme yardımcı olurdu.Verev mi?yerleşecek,enine mi?boyuna mı?,kumaş katına mı? buradan çözerdim.
Dikiş açıklamalarında ise eksiklik ve cümle hataları var.
Biçilecek parçalarda eksiklik olunca,dikiş basamaklarının içinden çıkamayabilirsiniz.
Eğer dikiş bilmiyorsanız.Ki ben bu ne anlatıyor,bu parçalar nerede oldum...
Sonuç olarak 38 beden kalıp çıkarttım ve diktim.
Kalıp tam oturdu diyebilirim.Bu elbisede sorun yaşamadım.
Ama ilk denemem 104 numaralı drapeli bluz oldu.
36 beden kalıp çıkardım ve ince örme kumaş kullandım.
Ayrıca dikiş payıda vermeden kestim ama yinede çok büyük oldu.
Ayrıca açıklamanın ve kumaşa yerleştirmenin içinden çıkamadım.
Bluzu resimlemeyi unutmuşum.
Daha doğrusu üzerimde bir anlam taşımıyordu...
Şu an 44 beden giyen birisine verdim.Ne kadar büyük olduğunu anlayın.
Buraya kadar okuduysanız sizi tebrik etmeliyim.
Çünkü ben bile sıkıldım.
Dikiş aşkı böyle bir şey işte...
Sağlıcakla kalın....

Etiketler: , , , ,