21 Haziran 2013 Cuma

Çay Saati

Atölyeden eve çay kutusu ile geldim.
Ama benim sanmayın!
Sadece benim tezgahın üzerinde poz verdi.
Şimdi kız kardeşimin tezgahını süslüyor...
Güle güle kullansın!
Çok güzel çaylar yapsın...
Çok mutlu anlar yaşasın...
Sevdikleriyle çay sohbetlerinde...
Nice mutlu anılar toplasın....


Ve çay kutusunun yanına kurabiye olmadan olmaz.
Bu kurabiyeleri ufak ufak yapınca,kahve yanında da güzel oluyor.(hani şu havalı kahveciler yapıyor ya) 



Çok basit ama lezzetli bir kurabiye tarifi:

  MALZEMELER:
  1 paket oda sıcaklığında margarin,
  1 su bardağı pudra şekeri,
  1 su bardağı buğday nişastası,
  2 yumurta (1 tam,1 sarısı içine,beyazı üzerine),
  1 paket vanilya,
  1 paket kabartma tozu,
  1 çorba kaşığı tepeleme granül kahve (namı diğer nescafe),
  2 çorba kaşığı damla çikolata,
  Aldığı kadar un,
  Asıl tarifteki malzemeler bunlar,ama ben 1 su bardağı çekilmiş badem içi ve limon kabuğu rendeside koydum.

YAPILIŞI:
   Önce pudra şekeri ve margarini iyice birbirine yediriyoruz.
Sonra yumurtayı,vanilyayı,kabartma tozunu,nişastayı,unu koyup hamurumuzu hazırlıyoruz.
Kıvamının olduğuna kanaat getirince kahve ve çikolatayı koyup çokda yoğurmadan şöyle-bir hamurumuzu karıştırıyoruz.
Hamuru çok karıştırırsak kahve ve çikolata eriyip hamurun içinde kayboluyor.

ÖNEMLİ NOT:
Ayrıca şu aldığı kadar un meselesine gelince yeni başlayanlar gibi ben de gıcık olurum.
Zira kurabiye deyince benim için çok başarılı bir dal değil.
Ama bu kurabiyeyi tutturuyorum.
O aldığı kadar un,500 gr.'a tekabül ediyor.
Çünkü bu kez 2 ölçü yaptım ve 1 kg un paketinin hepsini koydum.

Adımı!?
Benim için Aylin'nin kurabiyesi,tarifleri defterime yazarken aldığım kişilerin adını veriyorum.Böylece tarif o kişi ile özdeşleşiyor.
Ama Aylin verirken Nescafeli Kurabiye demişti....

Deneyenlere şimdiden afiyet olsun,ama geri dönüp izlenimlerinizi yazarsanız sevinirim...
Hayırlı Cumalar....
  
Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...