10 Şubat 2012 Cuma

Banu Ablacığıma ....

Bir önceki postuma yorum gönderen Sevgili Banu Ablacığım, motifi kopyalaya bilir miyim? diye sormuş.Tabii ki...
Sorduğun için teşekkür ederim.
Bu arada fark ettim ki motif hakkında bilgi vermemişim.
Ben bu Türk işi motifini 15-16 yıl önce eski Türk sanatlarının arşivlendiği bir kitaptan almıştım.
Şablonu olmadığından ben de (naçizane biraz resimle uğraştığım için) kareleme yöntemini kullanarak ve aslına sadık kalarak elimle çizmiştim.
Türk İşi Modeli
Bu saatte ne kadar başarılı bir çekim oldu. Bilemedim ama....
Saat:01:30

Peşkir

Kumaş Boyama

Hatta farkındaysanız motif asimetrik...
Renklendirmeyi de şablonun üzerine not almışım.
Asıl motifte üzüm tanelerinin hepsi sarı ve motif Nevşehir yöresine ait malum asmaları ile meşhur...
Kitap bana ait bir kitap değildi.
Şu an adını da hatırlamıyorum.
Ne yazık ki adını yada derleyenler hakkında bir notu da düşmemişim.
Ama bu motifin yeniden hayata geçmesi güzel olacak.
Sonucu sabırsızlıkla bekliyorum.Şimdi den ellerinize sağlık...

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...