6 Aralık 2011 Salı

Pasta MEDOVİK

İlk pastamı annemin pasta kitabından yapmıştım.
Tam 22 yıl önce Milföy Pasta ...
O zaman şimdiki milföy hamurları falan yoktu.
Kaldı ki tarifi aldığım pasta kitabı daha eski idi.
Milföyü kat kat anlamı ile kullanmış olmalı yazar....
Bloglar da gezerken bir pasta tarifine rastladım.
Aynı milföy pasta ama adı MEDOVİK.
Rus pastası ballı pasta da deniyormuş.
Hamur tarifi biraz farklıydı.
Rus Pastası

Ballı Pasta
Denedim.
Hamur harika oldu.Tam anlamıyla petibör bisküvi tadında...
Ama krema için aynı şeyi söyleyemem.Çiğ kremayı şekerle çırpınca yağlı ve yavan arasında bir tat elde ediyorsunuz. 
Krem şantinin ellerini öpersiniz.Ki ben krem şanti de sevmem.
4 bardak süt,
2 çorba kaşığı un,
2 çorba kaşığı buğday nişastası,
1 yumurta,
1 su bardağı şeker,
1 paket vanilya
(İsterseniz 3 çorba kaşığı kakao)
Hepsini karıştırıp orta ateşte karıştıra karıştıra koyulaşan 
güzel kremayı ılıyınca 50 gr. margarin ile iyice çırpıp soğutarak bu pasta da kullanmak yeni hedefim.
Deneyince size de dönerim.
Bütün pastalarım da kullandığım bu tarif ilk yaptığım pastanın kreması.22 yıldır aman tuttu tutmadı diyerek beni utandırıp bunaltmadı.
Bu pasta için iki blog daha buldum.
Onların yorumlarına da bir bakın derim.
EVCİLİK
PETUNYALARIM
Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...