Masa Örtüsünden Haber Var



Handmade





Kanaviçe masa örtüsünü merak edenler.
Bu hafta elimden hiç düşürmedim. 
Hiç bu kadar üzerine düşmemiştim. 
Bakayım 1 haftada ne kadar işleyeceğim diye
bütün işi gücü bıraktım.
Hafta sonu hariç 5 günde sadece bir karış ilerleme kaydettim.
Annemin çeyizime işlettiği kanaviçe takımın kıymetini şimdi daha iyi anlıyorum.
Ne emek?Ne emek?
Ne yazık ki hiç kullanma fırsatı bulamadım.
Artık yatak takımı kullanılan karyolalar yok.
Mobilyalar kenarlı,yatak örtüleri yere kadar,yorganlar kaplama değil...
Oysa annemin tiril tiril ütülü takımlarını sermesini,
yorganları kaplamasını,yün yatağı kabarta kabarta düzeltmesini seyrettiğim günler hala hafızamda...
Sabah annemin yatağı düzeltme ritüeli 20 dakika falan sürerdi.
Yatağını düzeltip şöyle bir karşıdan bakardı.
Biz üç kardeşte o yatağa hep uzaktan bakar,üzerinde zıplamak için ertesi sabah babamızı uyandırmayı beklerdik.
Başka türlü değil zıplamak yatağın kenarına yaslansak,
annem direk olarak''Yatağa yaslanma''diye bağırırdı.O günler de geçti artık zaman başka,yatak düzeltme diye 
bir ritüel yok.
 Çoğu zaman yorganı kapatıyoruz. Tam takım nevresim ile yatak düzelmiş oluyor.
Yatak takımları da o kadar emeğe rağmen bir kenarda hatırlanmayı bekliyor.
Bizden önceki kuşak bile kullanamamışken bizler ne yapalım.
Bizden sonrakiler ise hiç hatırlamayacak.

Etiketler: , , , , , , , ,