Arnavut Ciğeri

Kayınvalidem den öğrendiğim.
Yıllar içinde giderek daha da başarılı olduğum bir tarif.
Çocuklarda çok seviyor.
Benim kurtarıcı menüm.Yanına salata filan yapmak gerekmiyor.
Tek başına doyurucu oluyor.
Sizlerle bu menüyü paylaşmak istedim.
18 yıldır yapıyorum her yapışla birlikte deneye,yanıla,sora bir sürü püf biriktirmişim.
Püf Noktası


MALZEMELER:
Kuzu yada dana ciğeri(4kişi için 300-500 gr.)
Un,tuz,karabiber.
ayçiçek yağı (başka yağlar ciğerin tadını ağırlaştırıyor)
yeşil yada kuru soğan 
Patates
Maydonoz
YAPILIŞI:
Öncelikle soğanları ince ince kıyıp servis tabağına yerleştiriyorum.
Patatesleri kızartıp soğanların kenarına yerleştiriyorum.
Ciğerleri küp küp doğrayıp yıkıyorum.(yıkanmaması gerekir diyenlere inat)
Suyunu süzüp tel süzgeçin üzerindeyken altına kuru bir tabak koyarak un,tuz,karabiber üçlüsünü üzerine serpip hiç ellemeden (ellerseniz unlar ciğerin suyu ile hamurlaşıp birbirine yapışıyor) süzgeçi sallayarak ciğerlerin her tarafını kaplamasını sağlıyorum.
Süzgeçten akan fazla unlar da alttaki tabağa toplanıyor.
O unları ciğererler iyice unlanana kadar kullanıyorum.
Diğer yandan geniş bir tavada ayçiçek yağını ısıtıyorum.
Yağı tavanın tabanını kaplayacak kadar koyuyorum.
Isınan yağa ciğerleri yine el değmeden bırakıyorum.
Tavaya değen yüzeylerin kızardığına kanaat getirince tahta bir çatalla ciğerleri karıştırıyorum.
Ciğer çok çabuk pişiyor.
Biraz fazla kalırsa kuruyor hatta yanıyor.
Dikkat etmelisiniz.
Yağını süzerek soğanların üzerine patateslerin ortasına ciğerleri yerleştiriyorum. 
Üzerine maydanozları kıyıp serpiyorum.
AFİYET OLSUN...

Etiketler: ,